Ženy a muži mají při nákupu vozu odlišné preference. Vyplývá to ze statistik prodejce ojetých vozů AAA Auto, podle kterých častěji auto nakupují muži (73 %).
Ti také většinou při nákupu vozu preferují silnější motor (nejčastěji obsah 2.0 a průměrný výkon 83,8kw). Ženy se zajímají spíše o auta slabší (nejčastěji obsah 1.2 a průměrný výkon 76,6kw) a častěji (62 %) si také vybírají benzinové motory (muži 51,5 %).
Co se týče karoserie, tak u žen zcela jasně zvítězila varianta hatchback, kterou si vybralo 44,5 % zákaznic, u mužů se stejné oblibě těší varianty hatchback (31,9 %) a kombi (31,1 %). Pohon všech kol pak volilo téměř 14 % mužů, v případě žen jen cca 8 %,
uvedla generální ředitelka AAA AUTO International Karolína Topolová podle které se obě pohlaví naopak shodnou ve volbě značky. Nejžádanější jsou podle ní značky Škoda, Volkswagen a Ford.
Nejoblíbenějšími barvami u obou pohlaví je překvapivě šedá, následovaná modrou, na třetí příčce u žen vítězí červená a u mužů černá.
Rozdíly panují i v částkách, které jsou zájemci o vůz ochotni zaplatit. Ženy v průměru dávají za vůz o 15 tis. méně než muži, více se ale zajímají o počet najetých km (průměrně o 9 tis. km než muži).