Češi považují za nejlepší dárek pro své blízké poukaz. Nejčastěji jej koupí na slevovém portále. Mezi nejvíce kupované poukazy patří wellness pobyty nebo luxusní večeře. Ne vždy ale dojde k využití takového dárku.
Poukazy představují určitou alternativu obálky s penězi, kterou podle průzkumu Češi dávají neradi. Přes 50 % mužů investuje do svých partnerek investuje ročně přes 5000 Kč, ženy obdarovávají své partnery nejčastěji dárky pod 5000 Kč. U obou pohlaví pak vede jako ideální dárek poukaz na dovolenou. Podle údajů portálu Slevomat.cz Češi utrácejí v průměru za jednu noc pro dva 1572 Kč.
Až třetina darovaných poukazů ale zůstane nevyužita a propadne.
Když darujete pobyt, je dobré se ujistit, že dotyčný o něj má skutečně zájem a místo relaxace neupřednostňuje například adrenalinové sporty. Je také dobré zvolit voucher s kratší platností, protože lidé pak neodkládají jeho využití,
říká Petr Milský, ředitel marketingu společnosti Imperial Karlovy Vary.