Ačkoli s online nakupováním má zkušenosti 81 % českých uživatelů internetu, ani ne polovina z nich nazná svá práva. Vyplývá to z průzkumu internetového prodejce KASA.cz. Nejméně se zákazníci vyznají v reklamačních lhůtách a otázkách vrácení zboží.
Proto si uveďme pár příkladů:
- V případě třetí reklamace stejné závady na výrobku máte na základě potvrzení autorizovaným servisem nárok na vrácení peněz.
- Rozpor s kupní smlouvou můžete uplatnit jen v případě, kdy výrobek nemá funkci, která byla uvedena v popisu zboží na stránkách obchodníka, nebo kdy zboží nejde při prvním použití zapnout.
- Záruční doba v případě výměny zboží se neprodlužuje, ale začíná běžet nová záruční doba.
- Dle zákona máte 14 pracovních dnů na vrácení zboží zakoupeného přes internet bez udání důvodu.
- Předvedení zboží zakoupeného přes internet můžete požadovat jen tehdy, když je to možné a umožňuje to povaha věci.
- Záruční doba v případě uznané záruční reklamace se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v servisu, maximálně však o 30 dní.
- Na účetním dokladu nemusí být razítko prodejce.
- Prodejce není povinný informovat zákazníka o ukončení jeho reklamace.
- Lhůta na vrácení zboží se počítá ode dne následujícího po dni, kdy jste zboží převzali.
- Lhůta na vyřízení reklamace začíná běžet ode dne následujícího po dni, kdy jste zboží odevzdali prodejci.
Zdroj: KASA.cz