Hlavní navigace

Víte, na co máte právo při nákupu přes e-shop?

28. 4. 2011

Sdílet

Ačkoli s online nakupováním má zkušenosti 81 % českých uživatelů internetu, ani ne polovina z nich nazná svá práva. Vyplývá to z průzkumu internetového prodejce KASA.cz. Nejméně se zákazníci vyznají v reklamačních lhůtách a otázkách vrácení zboží.

Proto si uveďme pár příkladů:

  • V případě třetí reklamace stejné závady na výrobku máte na základě potvrzení autorizovaným servisem nárok na vrácení peněz.
  • Rozpor s kupní smlouvou můžete uplatnit jen v případě, kdy výrobek nemá funkci, která byla uvedena v popisu zboží na stránkách obchodníka, nebo kdy zboží nejde při prvním použití zapnout.
  • Záruční doba v případě výměny zboží se neprodlužuje, ale začíná běžet nová záruční doba.
  • Dle zákona máte 14 pracovních dnů na vrácení zboží zakoupeného přes internet bez udání důvodu.
  • Předvedení zboží zakoupeného přes internet můžete požadovat jen tehdy, když je to možné a umožňuje to povaha věci.
  • Záruční doba v případě uznané záruční reklamace se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v servisu, maximálně však o 30 dní.
  • Na účetním dokladu nemusí být razítko prodejce.
  • Prodejce není povinný informovat zákazníka o ukončení jeho reklamace.
  • Lhůta na vrácení zboží se počítá ode dne následujícího po dni, kdy jste zboží převzali.
  • Lhůta na vyřízení reklamace začíná běžet ode dne následujícího po dni, kdy jste zboží odevzdali prodejci.

Zdroj: KASA.cz

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).