Většina Čechů si myslí, že služby pojišťoven se za posledních 5 let zlepšily

Sdílet

Míra důvěry Čechů k oblasti pojišťovnictví je dlouhodobě poměrně vysoká a v současné době je srovnatelná s důvěrou, kterou mají lidé ke státním úřadům, leteckým společnostem nebo energetickým společnostem. Naopak nejméně lidé důvěřují nebankovním poskytovatelům finančních služeb. Vyplynulo to z průzkumu, který pro Českou asociaci pojišťoven zrealizovala agentura SC&C.

Do jaké míry důvěřujete následujícím oborům? 0 = vůbec nedůvěřuji, 10 = naprosto důvěřuji
Autor: Česká asociace pojišťoven

Do jaké míry důvěřujete následujícím oborům? 0 = vůbec nedůvěřuji, 10 = naprosto důvěřuji

Jako silné stránky na pojišťovnách Češi vnímají profesionalitu poradce a přístup v případě škody. Dále také jednoduchý proces uzavření smlouvy a srozumitelné podmínky. Do budoucna by ale uvítali, kdyby byly produkty za nižší ceny a kdyby pojišťovny nabízely výhody či slevy.

O případné změně pojišťovny uvažuje třetina dotázaných. Pokud už by k takovému kroku přistoupili, hlavním důvodem by byla vysoká cena pojištění nebo problémy s pojistným plněním. Všeobecně klienti vnímají svojí pojišťovnu velmi dobře. Pojišťovny získaly u atributu spokojenosti 8 bodů z 10, navíc 30 procent lidí je se svojí pojišťovnou spokojeno velmi. Polovina respondentů má jen jednu hlavní pojišťovnu a zůstávají své pojišťovně věrní, říká Jan Matoušek, výkonný ředitel České asociace pojišťoven.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).