Ve vrcholovém managementu největších českých firem se ženy uplatňují velice těžko. Aktuálně je jich v této oblasti nejméně za uplynulých 5 let. V roce 2014 působilo na nejvyšších řídících místech 30 % manažerek, ale v roce 2016 jich bylo 27 %.
Nejčastěji se ženy prosazovaly v personalistice (77 %) a ve finanční oblasti (47 %) a marketingu (45 %). Naopak oblast IT a pozice generálního ředitele je zatím doménou zejména mužů. Vrcholových manažerek v IT oblasti je jen 5 % a generálních ředitelek 8 %.
Podíl žen ve vrcholovém managementu největších a nejvýznamnějších českých firem v roce 2016 dosáhl 26,71 procenta a je na nejnižší úrovni za posledních pět let. To však neplatí pro oblast financí, marketingu a nejvyššího vedení, kde je zastoupení manažerek historicky nejvyšší,
uvedla Petra Štěpánová, analytička Bisnode.