Třetina klientů celosvětově je nespokojená s tím, jak banky řeší problémy. Zajímavé ale je, že největší nespokojenost je u žadatelů o úvěr (45 %) nebo pokud jde o spor o poplatky (41 %). Spokojení (77 %) jsou naopak klienti s tím, jak banky řeší případy, které souvisí s bezpečností – v situacích, kdy jsou ohroženy vklady klientů, například při ztrátě platební karty. Vyplývá to z celosvětového průzkumu mezi retailovými klienty bank.
Banky by měly být schopné většině stížností předcházet. Mají o svých klientech značné množství dat, a pokud s nimi budou účelně zacházet, mohou do značné míry předvídat jejich finanční potřeby, přicházet s vhodnou nabídkou ještě dřív, než si o ni klient řekne, případně včas mírnit očekávání, pokud některý požadavek nelze splnit, typicky v případě úvěrů,
říká Pavel Riegger, vedoucí partner oddělení poradenství pro finanční instituce společnosti EY v ČR a ve střední Evropě.