Tragická dovolená? Pokud je na vině cestovka, vydupejte si slevu

13. 9. 2011

Sdílet

Výhled místo na moře na přeplněné kontejnery, vratká a krajně nepohodlná přistýlka nebo armáda hmyzu na pokoji? Pokud chcete náhradu za chyby, které vám znepříjemnili dovolenou, měli byste si pospíšit. Reklamovat zájezd totiž můžete nejpozději do tří měsíců od skončení zájezdu. Pokud se zájezd nekonal vůbec, běží lhůta ode dne, kdy měl být zájezd ukončen. V případě uznané reklamace máte nárok na poskytnutí slevy z ceny zájezdu. Výše se odvíjí od toho, co všechno neodpovídalo nabídce. Všechny nedostatky je ale nutné dokázat. Nejjednodušším řešením je fotografická dokumentace, upozornění delegáta či průvodce a vyžádání písemného dokladu. Jako důkaz může posloužit i svědectví ostatních účastníků.

Největší neznámou pro spotřebitele při reklamaci zájezdů bývá vyčíslení slevy, kterou by měl požadovat, prozradila Martina Vernerová, právní poradkyně časopisu dTest. Poradila také, že jako orientační nástroj vám může posloužit tzv. Frankfurtská tabulka slev, kterou léta využívají německé soudy. 

Sdružení dTest na webu využilo fotek od čtenářů, které poukazují na jednotlivé nedokonalosti na dovolené. Každá fotka je pak ohodnocena výší odpovídající slevy z ceny zájezdu, kterou radí sdružení požadovat.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).