Lidé s poruchou sluchu mají nyní snadnější cestu k informacím o důchodech nebo o nemocenském pojištění. Česká správa sociálního zabezpečení od poloviny letošního února umožňuje na všech svých pracovištích online tlumočení sluchově postiženým klientům. Bezplatně ho zajišťuje prostřednictvím kvalifikovaných tlumočníků Tiché linky.
Asistence tlumočníka či přepisovatele na místě nebude potřeba a nebude nutné si ji předem objednávat. ČSSZ vybavila všechna svá klientská pracoviště a okresní správy sociálního zabezpečení tablety, aby v zájmu zpřístupnění poradenství z oblasti důchodového a nemocenského pojištění umožnila sluchově postiženým klientům online spojení s tlumočníkem Tiché linky,
vysvětluje Jana Buraňová, mluvčí ČSSZ. Nyní se podle ní úřad zaměří na identifikaci potřeb tělesně a zrakově postižených spoluobčanů.
Podobnou službu pro neslyšící nedávno zavedla na svých 60 nejdůležitějších pobočkách také Komerční banka.