Hlavní navigace

Taxify se rozrostlo do čtyřech krajských měst. Láká na zaváděcí ceny, ale umožňuje porušovat zákony

Redakce

Estonská aplikace Taxify, která v České republice od roku 2015 působila pouze v Praze, vstupuje do čtyř dalších krajských měst – Ostravy, Olomouce, Českých Budějovic a Plzně. Cestující v těchto městech láká na zaváděcí slevu na první jízdy ve výši 50 procent.

Chceme, aby také lidé v krajských městech měli možnost používat moderní technologie, které už po celém světě oslovily miliony zákazníků. Těší nás, že si také jejich obyvatelé budou moci svobodně zvolit mezi objednáním klasického taxi a odvozem zajištěným přes moderní mobilní platformu. Našim cílem je nabídnout lidem kvalitní a cenově dostupný odvoz do pěti minut, říká Roman Sysel, šéf Taxify pro Českou republiku a Slovensko.

Taxify však do aplikace zapojuje převážně řidiče, kteří nemají oprávnění k provozování taxislužby, resp. zapojí i vozidla, jimiž se komerční přeprava osob uskutečňuje, aniž by provozovatelé měli platná oprávnění. V praxi tak může k tomuto podnikání používat řidič své služební auto s logem svého zaměstnavatele a Taxify to nevadí. Je to jeden z důvodů, proč je pak jízda levnější. To je častým předmětem sporu mezi stávajícími provozovateli taxislužeb a Taxify.

Co řidiči Taxify neřeší, ale zákon to přitom vyžaduje po řidiči, resp. provozovateli vozu

  1. živnostenské oprávnění
  2. koncesi na přepravu osob
  3. registraci na finančním úřadu
  4. registraci na zdravotní pojišťovně
  5. registraci na správě sociálního zabezpečení
  6. průkaz řidiče taxislužby
  7. taxametr nebo písemnou smlouvu o právě probíhající přepravě
  8. svítilnu taxi (vyjma písemné smlouvy)
  9. co dva roky ověření taxametru u metrologického institutu (vyjma písemné smlouvy)
  10. každoroční potvrzení o zdravotní způsobilosti řidiče
  11. zkoušky dle vyhlášky obce, ve které chtějí působit
  12. zálohovou platbu silniční daně (vyjma vozidel na LPG, CNG a elektromobilů)
  13. platbu koncesionářských poplatků Českému rozhlasu za každé vozidlo s autorádiem
  14. pravidelnou STK a emise každý rok
  15. povinné ručení pro vozidlo taxi (= dražší) a ne pro běžné vozidlo
  16. vystavení platného účetního dokladu po ukončení jízdy (Taxify fakturu vystavuje jménem soukromé fyzické osoby, takže je účetně neplatný)
Našli jste v článku chybu?
  • 30. 7. 2018 14:46

    Karel. (neregistrovaný) ---.cust.vodafone.cz

    No a? Tak porušují zákony, no to je hrůza. A kdo je neporušuje? Zajímá mně jedině cena, ta rozhoduje. Nebudu platít za taxík 400 Kč, když mně někdo odveze za 150 Kč. To je problém řidiče, ať si to zdaní podle sebe, jak ho chytnou, jeho boj. A klidně potvrdím, že jsme kámoši, takže nejsou důkazy, není sankce. Takže za mně jen ať Taxify vstoupí do více měst a konečně zlikviduje ty taxikářské šmejdy z 90. let!