T-Mobile dostal od Českého telekomunikačního úřadu souhrnnou pokutu ve výši 500 tisíc korun za agresivní obchodní praktiku. Pokuta je pravomocná, operátor ji zaplatí, ale proti rozhodnutí regulátora se bude bránit správní žalobou. ČTÚ o pokutě informoval v říjnové monitorovací zprávě.
Operátor nejprve podal u ČTÚ návrhy na rozhodnutí sporu o zaplacení dlužných částek za poskytnuté služby a současně i o zaplacení smluvních pokut. ČTÚ začal požadavky na zaplacení smluvních pokut zamítat s tím, že byly sjednány neplatně. Úřad se přitom odkázal na rozhodnutí Ústavního soudu, podle kterého jsou smluvní pokuty sjednané jinak než v těle smlouvy absolutně neplatné.
T-Mobile vzal následně zpět tu část svých dosud nerozhodnutých návrhů, která se týkala smluvních pokut, aby je následně začal vymáhat mimosoudní cestou přes inkasní agentury.
ČTÚ rozhodl, že T-Mobile využil svého silnějšího postavení a vyšší právní erudovanosti. Vymáhání smluvních pokut načasoval do doby, kdy dluh za poskytnuté služby elektronických komunikací byl již uhrazený. Zákazníkům s mnohdy více než ročním odstupem začaly chodit různé výzvy, kde jim inkasní agentury vyhrožovaly i exekucemi. T-Mobile přitom věděl, že smluvní pokuty sjednané pouze ve všeobecných podmínkách jsou absolutně neplatné,
uvedl Martin Drtina, mluvčí ČTÚ.
S rozhodnutím a udělenou pokutou nemůžeme souhlasit a jsme rozhodnuti podat správní žalobu. S ohledem na nejnovější rozhodnutí nejvyššího soudu z března letošního roku, které uvádí, že ne všechny pokuty sjednané pouze ve všeobecných obchodních podmínkách jsou neplatné, ve věci u správního soudu uspějeme,
řekla agentuře ČTK mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.