Nespokojení spotřebitelé mají možnost si stěžovat u živnostenských úřadů v rámci programu Spotřebitelský ombudsman. Tento program vyhlásilo před časem Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR. V rámci této agendy tak živnostenské úřady přijímají stížnosti spotřebitelů, zejména v souvislosti s předváděcími akcemi.
Úřad pak tyto podněty postoupí spotřebitelským organizacím, které komunikují se stěžovateli a zpětně i se živnostenskými úřady.
V rámci této agendy přijímají živnostenské úřady stížnosti spotřebitelů (zejména v souvislosti s předváděcími akcemi). Živnostenské úřady tyto stížnosti postupují spotřebitelským organizacím (mj. sdružení Spotřebitel net). Spotřebitelské organizace promptně komunikují se stěžovateli a s živnostenskými úřady. Do programu Spotřebitelský ombudsman jsme zapojeni již od jeho začátku. Dle našeho názoru již uplynula dostatečná doba pro zhodnocení této akce.
Touto cestou se daří pomáhat spotřebitelům, kteří by jinak nevěděli, kam se obrátit. Jsme velmi rádi, že se do této akce zapojují živnostenské úřady, protože síť živnostenských úřadů je po celé České republice, a nikdo to k nim nemá až tak daleko. Od živnostenských úřadů také dostáváme tzv. spotřebitelské záznamy, ve kterých najdeme veškeré informace a podklady potřebné pro poskytnutí právní pomoci stěžovateli, což pomoc spotřebitelům velmi urychluje,
uvádí zpráva sdružení Spotřebitel.net, které také pomáhá například odstoupit od nevýhodných smluv nebo zprostředkuje mimosoudní řešení sporu.