Podle průzkumu STEM/MARK už není pravdivá představa, že by senioři trávili každý měsíc několik hodin čekáním na důchod na pobočkách České pošty. Jen 23 % seniorů si chodí pro důchod na Českou poštu, 18 % si ho nechá doručovat poštovním doručovatelem. Vůbec nejvíce (59 %) si důchod posílá na účet. Senioři, kteří účet nemají, uvádějí, že ho k ničemu nepotřebují (35 %) nebo nechtějí platit poplatky za vedení účtu (31 %).
Obavy z poplatků už dnes nejsou na místě. Na trhu lze najít několik bank, které nabízí většinu běžných služeb zdarma. U nás si navíc mohou klienti na jednu smlouvu založit až deset běžných účtů nejen pro sebe, ale i ostatní členy rodiny, třeba starší maminku nebo tatínka. V praxi všichni ušetří za poplatky, které by jinde platili za vedení účtu pro každého člena rodiny zvlášť,
uzavírá Zdeněk Románek.
Co je potřeba udělat pro zasílání důchodu na účet u banky
A) Klient, který si o důchod žádá poprvé a zatím jej nepobírá v žádné podobě:
- Zajít na pobočku vybrané banky a vyplnit žádost podle typu instituce, která důchod vyplácí.
- Vybrat a do žádosti doplnit číslo účtu, na který se bude důchod posílat (pokud klient účet ještě nemá, může si ho přímo na místě během několika minut přímo při vyplňování žádosti založit).
- Podepsanou žádost následně musí sám klient odnést na příslušný úřad, který žádost vyřídí. Peníze z důchodu začnou na účet chodit obvykle za 2 měsíce od podání žádosti.
B) Klient, který si důchod zatím vyzvedává na poště, nechává si ho donášet nebo si ho už nechává posílat do banky, ale chce ji změnit:
- Zajít na pobočku vybrané nové banky a vyplnit žádost podle typu instituce, která důchod vyplácí.
- Vybrat a do žádosti doplnit číslo účtu, na který se bude důchod posílat (pokud klient účet ještě nemá, může si ho přímo na místě během několika minut přímo při vyplňování žádosti založit).
- Podepsanou žádost následně zpracuje sama banka a odešle ji k vyřízení na příslušný úřad. Peníze z důchodu začnou na nový účet chodit obvykle za 2 měsíce od podání žádosti.