Hlavní navigace

Průzkum: Jsme líní měnit banku. Většina nespokojených se neodhodlá

Gabriela Hájková

Největší vliv na spokojenost lidí s bankou má podle odpovědí důvěryhodnost, plnění slibů, které banka dala, a vstřícnost personálu. Dále také poskytovaná kvalita služeb, silné zázemí a stabilita a v neposlední řadě úroveň internetového bankovnictví. Údaje vyplývají z průzkumu agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci (ČBA).

Podle odpovědí 68 % bankovních klientů v posledním roce neuvažovalo o změně banky. U více než třetiny z nich byl ale důvodem nedostatek času. Necelá pětina si myslí, že rozdíly mezi bankami nejsou veliké, desetinu klientů přesvědčila a motivovala k setrvání sama banka, 4 % nenašla lepší nabídku (zbytek měl jiné důvody). Ze 32 % respondentů, kteří o změně hlavní banky uvažovali, ji nakonec změnila jen 4 % a 29 % si založilo ke své hlavní bance ještě účet v jiné.

Oproti minulému roku se však zvýšil počet těch, kteří se obávají, že přejít k jiné bance by bylo příliš složité. Zatímco loni takto odpovědělo 5 % respondentů, letos to bylo 12 %. Důvodem je pravděpodobně skutečnost, že povědomí o již několik let fungujícím Kodexu mobility ČBA ještě není tak rozšířené, jak jsme doposud vnímali, domnívá se Pavel Štěpánek, výkonný ředitel ČBA.

Pokud by lidé mohli na produktech své hlavní banky něco změnit, doporučili by nejčastěji snížit či zcela zrušit poplatky. Změnu poplatkové politiky zmiňovali respondenti především u velkých bank. Naopak u malých bank by Češi rádi měli k dispozici více bankomatů. Jako čtvrtou zásadní změnu by respondenti uvítali zvýšení úroků u spořicích účtů, uvedla Jana Hamanová, ředitelka výzkumné agentury SC&C.

Našli jste v článku chybu?