Pro některé je ochranná známka symbolem kvality, pro jiné zbytečnou finanční zátěží

Sdílet

Více než 70 % Čechů vnímá ochrannou známku u výrobků jako záruku kvality a vysoké jakosti daného zboží. Vyplynulo to z průzkumu, který si nechala zpracovat advokátní kancelář Taylor Wessing. Metanolová aféra u alkoholu nebo rozšířený prodej padělaných léků po internetu dokazují, že by uživatelé měli být v nákupu obezřetní a preferovat především kvalitu a garantovaný původ výrobků od originálního výrobce, nikoliv cenu. Ochranná známka není luxus, ale slouží jako garance původu výrobku, říká Karin Pomaizlová, partnerka advokátní kanceláře Taylor Wessing.

Pokud nastanou s výrobkem nějaké potíže, máte díky ochranné známce informaci o tom, na koho se můžete okamžitě obrátit. I přesto považuje 9,2 % dotázaných ochrannou známku jako zbytečnou finanční zátěž pro ně coby spotřebitele. Zbylých 20 % respondentů se touto otázkou vůbec nezabývá.

Například léky by od autorizovaného výrobce nakoupilo 73 % Čechů, alkohol pak 78 % Čechů. U potravin by však 58 % dotázaných nakoupilo neznačkové jídlo.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).