Hlavní navigace

Při havárii v bytě se nejdříve podívejte do smlouvy o pojištění domácnosti

Sdílet

Veronika Doskočilová

Pokud jste někoho vytopili, zabouchli jste si dveře nebo se vám stala podobná událost u vás v domácnosti, asi každého ihned napadne zavolat zámečníka či opraváře, aby konkrétní problém vyřešil. Než to ale uděláte, podívejte se do vaší smlouvy o pojištění domácnosti.

V případě, že jej máte sjednané, bývá často součástí i asistenční služba, která vám s řešením situace může pomoci. Někdy můžete mít tyto opravy sjednány ve smlouvě a neplatíte je, jindy máte sjednáno jen to, že asistenční služba zajistí příslušného opraváře, ale opravu již platíte ze své kapsy. To vše by mělo být ve smlouvě uvedeno.

Jestliže máte tyto služby sjednané ve smlouvě, můžete jejich využitím ušetřit i několik tisíc oproti tomu, kdybyste opraváře volali sami. Průměrný asistenční zásah stojí do dvou tisíc korun, které pojištěný ušetří, říká Petr Bold, prezident České asociace asistenčních společností.

U havárií se nejčastěji jedná o instalatérské, topenářské, elektrikářské a kominické práce. Výjimkou ale není ani čištění kanalizací.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).