Hlavní navigace

Polovina lidí, co si koupí dovolenou přes voucher, není spokojená

Gabriela Hájková

Češi si zvykli nakupovat dovolené přes slevové portály. S průběhem dovolené ale pak není spokojena polovina z nich. Podle advokátní kanceláře Hartmann, Jelínek, Fráňa a partneři se u klasických cestovních kanceláří podíl nespokojených klientů a reklamací pohybuje kolem pěti procent. U slevových portálů je to ale i přes polovinu. Jak se zachovat v případě, že jste si koupili dovolenou, ale nedostali jste to, co vám slibovali?

Zájezd se zásadně reklamuje u toho, kdo se zavázal ho poskytnout. Při nákupu na slevovém portálu je to cestovní kancelář. V případě reklamace v místě pobytu je vhodné sepsat zápis přímo s delegátem a nechat si jej od něj potvrdit. Ve vztahu ke slevovému portálu zpravidla žádný nárok z reklamace nevzniká, je však namístě pečlivě prostudovat všechny smluvní podmínky. Některé slevové portály nabízejí v případě problémů s poskytovateli služeb určitou formu kompenzace či pomoc při řešení, vysvětlil Milan Jelínek z advokátní kanceláře Hartmann, Jelínek, Fráňa a partneři. 

Často se podle něj například stává, že obchodníci nabídnou na slevových portálech víc slev, než jsou schopni poskytnout restaurace či hotel jsou už do konce platnosti voucheru plně obsazené. Není-li možné nebo účelné odstoupit od smlouvy nebo smlouvu jinak ukončit, je nutné hledat řešení, které poskytovatele donutí k tomu, aby se ke svým závazkům postavil čelem. Takovým řešením může být občanskoprávní žaloba na plnění, podnět kontrolnímu orgánu nebo v krajním případě i trestní oznámení. Odstoupit od smlouvy je možné pouze v době platnosti voucheru. Poté již nikoliv, upozornil Jelínek.

Našli jste v článku chybu?
  • 29. 7. 2013 9:46

    ja (neregistrovaný) 82.113.44.---

    Bezkonkurenčně nejhorší dovolená byla tato http://www.topfly.cz/cs/destinace/turecko/turecka_riviera/?zajezd=4 s homobuznovskou cestovkou Top-Fly.
    Popis skutečného programu - 1. den - vcelku OK, špatné počasí, hotel slušný; 2. den - celodenní výlet lodí se nekonal - prý špatné počasí (to bylo předchozí den, ale proč to na nšj nesvést); 3.,4. den - z dvoudenního výletu do Pammukale a Hierapolis bylo 1h45min na obě tyto památky, kvůli většině času stráveného nuceně na předváděcích akcích předražených kožených bund a koberců a několika obchodů se suvenýry, ubytování v 2*hotelu, kde obsah záchodu vytékal do koupelny, v jiném pokoji prozměnu tekl odpad umyvadla; 5. den - nucená předváděcí akce koberců, nějaké obchody se suvenýry a vzpoura účastníků zájezdu, že na další předváděcí akci už nechtějí - byli jsme uzemněni, že ve smlouvě o zájezdu je smluvní pokuta 200E, když se nějaké akce nezúčastníme, ubytování v 3* (na Evropskou úrověň 1-2*) hotelu v Alanyi; 6-7den - ubytování ve slušném hotelu u moře, delegáti se někam "zdejchli", oznámení že odjezd bude ne jak měl být odpoledne, ale už ve 2h ráno, tj. zkrácení dovolené o půl dne. Letecká společnost turecký Onur Air, vcelku ok, o něco málo lepší než WizzAir. Reklamace, stížnosti ap. u těch dvou homobuzen v kanceláři na václaváku bez šance. Z cca 150 účastníků zájezdu spokojená pouze JEDNA starší paní z vesnice na Moravě.