Češi si zvykli nakupovat dovolené přes slevové portály. S průběhem dovolené ale pak není spokojena polovina z nich. Podle advokátní kanceláře Hartmann, Jelínek, Fráňa a partneři se u klasických cestovních kanceláří podíl nespokojených klientů a reklamací pohybuje kolem pěti procent. U slevových portálů je to ale i přes polovinu. Jak se zachovat v případě, že jste si koupili dovolenou, ale nedostali jste to, co vám slibovali?
Zájezd se zásadně reklamuje u toho, kdo se zavázal ho poskytnout. Při nákupu na slevovém portálu je to cestovní kancelář. V případě reklamace v místě pobytu je vhodné sepsat zápis přímo s delegátem a nechat si jej od něj potvrdit. Ve vztahu ke slevovému portálu zpravidla žádný nárok z reklamace nevzniká, je však namístě pečlivě prostudovat všechny smluvní podmínky. Některé slevové portály nabízejí v případě problémů s poskytovateli služeb určitou formu kompenzace či pomoc při řešení,
vysvětlil Milan Jelínek z advokátní kanceláře Hartmann, Jelínek, Fráňa a partneři.
Často se podle něj například stává, že obchodníci nabídnou na slevových portálech víc slev, než jsou schopni poskytnout restaurace či hotel jsou už do konce platnosti voucheru plně obsazené. Není-li možné nebo účelné odstoupit od smlouvy nebo smlouvu jinak ukončit, je nutné hledat řešení, které poskytovatele donutí k tomu, aby se ke svým závazkům postavil čelem. Takovým řešením může být občanskoprávní žaloba na plnění, podnět kontrolnímu orgánu nebo v krajním případě i trestní oznámení. Odstoupit od smlouvy je možné pouze v době platnosti voucheru. Poté již nikoliv,
upozornil Jelínek.