Pohřební ústavy klamou a šidí pozůstalé, zjistila ČOI

22. 9. 2015

Sdílet

Pohřební ústavy šidí a klamou pozůstalé. Vyplývá to ze zprávy České obchodní inspekce(ČOI), která při kontrolách od dubna do konce června zjistila pochybení téměř u 45 % subjektů. Nejčastěji docházelo k porušení zákona o ochraně spotřebitele tím, že prodávající:

  • nevyplnili řádně objednávku služeb a doklady o zakoupení výrobku,
  • neposkytli spotřebiteli úplné a pravdivé informace o uplatnění a rozsahu práv z vadného plnění, tj. o reklamaci, nebo
  • neinformovali o tom, kde reklamaci uplatnit.

Pohřební ústavy podle ČOI často například neuvádějí ceny u nabízených služeb a doplňkového sortimentu nebo uvádějí ceny bez DPH. V několika případech také prodávají výrobky bez označení jejich původu a vlastností. Zaměstnanci čtyř pohřebních ústavů pak inspektorům prodali výrobky či poskytli služby za jiné než sjednané ceny, které byly samozřejmě v neprospěch zákazníka a v dalších čtyřech případech pak porušili zákaz klamavých obchodních praktik.

Doklad o zakoupení výrobku, který není řádně vyplněný, přitom může do budoucna pro spotřebitele znamenat problém při reklamaci. Proto jej vždy vyžadujte řádně vyplnění. Stejně jako informace o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva s vadného plnění spolu s informací o tom, kde můžete případně reklamaci uplatnit.

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).