Zemní plyn by jako palivo pro automobily neměl v příštím roce téměř zdražit. Ačkoli je cena CNG ovlivňována vývojem na komoditních burzách, podléhá menším vlivům než ropa, na které závisí cena benzínu a nafty.
Důvodem, proč je cena zemního plynu na burze většinou stabilnější, je zejména rozdílný původ této komodity. Zemní plyn pochází hlavně ze Severního moře a Ruska, ropa ze středního východu,
vysvětlil Jiří Lachout, odborník na CNG ze společnosti E.ON Energie.
Rozdíl v ceně CNG oproti benzínu či naftě se navíc v poslední době stále zvětšuje a to ve prospěch zemního plynu. Ještě v roce 2010 byl rozdíl ceny mezi CNG na jedné a naftou či benzínem na druhé straně cca 7 Kč, nyní je to již 10 Kč,
uvedl Zdeněk Prokopec ze serveru CNGplus.cz srovnání vycházející z porovnání 1 kilogramu zemního plynu s 1 litrem běžných paliv. Řekl také, že kilogram CNG ale odpovídá spíše 1,4 litru benzínu a zhruba 1,2 litru motorové nafty a reálné rozdíly v ceně jsou proto ještě vyšší.
V současnosti je cena CNG zatížena spotřební daní ve výši 0,36 Kč/m3 (1 litru benzínu). Do roku 2020 by měla tato daň vzrůst na 2,80 Kč/m3.
V roce 2015 by nemělo dojít k výraznému zdražení CNG. Drobný nárůst ceny bude souviset se zvýšením daně ze zemního plynu. Cenu CNG ovlivňují také poplatky za distribuci zemního plynu, které stanovuje Energetický regulační úřadu.