On-line nakupování není v České republice jedním z hlavních prodejních kanálů. Podle údajů Českého statistického úřadu tímto způsobem nenakupuje více než polovina Čechů. Zkušenost s nákupem přes internet má pouze 42 % dotázaných. Pro obchodníky je však on-line prodej levnější než provoz kamenných prodejen, a tak se snaží zákazníky motivovat, aby tento způsob upřednostňovali.
Jednou z variant jsou například akce, v rámci kterých získáte nějaké bonusy, pokud nakoupíte on-line. Současným trendem jsou vstupenky. Společnosti tak nabízejí třeba přednostní vstup nebo slevu, pokud nakoupíte lístky přes internet a nikoli na místě u pokladny. Trendem poslední doby je hlavně osobní přístup k zákazníkovi, a to i k tomu online. Firmy se snaží stále lépe předvídat jeho budoucí poptávku, přičemž vycházejí ze znalosti vzorce zákazníkova chování. Tato technologie bude do budoucna dále rozvíjena a přijímána stále větším počtem provozovatelů,
uvedl analytik Jiří Šimara ze společnosti CYRRUS.
Asociace pro internetovou komerci (APEK) eviduje v České republice více než 35 000 e-shopů. Internetové a kamenné obchody se však silně prolínají. V současné době již v zásadě nejde oddělovat svět obchodu na e-komerci a kamenné obchody. Významné obchody spouštějí průběžně e-shopy, naopak nejvýznamnější internetové obchody zřizují výdejny či přímo prodejny tak, aby byly pro své zákazníky ještě dostupnější,
říká Jan Vetyška, ředitel APEK.