Od operátora odejdete rychleji a automatické prodloužení smlouvy musíte nově odsouhlasit

Sdílet

Od 2. září 2017 se na všechny smlouvy s poskytovateli služeb elektronických komunikací (nové i dříve uzavřené) vztahují nová pravidla. Změna vyplývá z novely zákona o elektronických komunikacích, o které informoval Český telekomunikační úřad.

Nová úprava zkracuje výpovědní dobu u smluv s operátory nejvýše na 30 dnů (den podání výpovědi se do tohoto počtu dnů nepočítá). Dosud přitom nebyla délka výpovědní doby zákonem omezena a každý operátor si ji stanovoval podle svého uvážení.

Mění se také způsob prodlužování smluv sjednaných na dobu určitou. Doposud museli často zákazníci, kteří neměli zájem o automatické prodloužení smlouvy na další období, sami aktivně a v přesně určeném období sdělit poskytovateli svůj nesouhlas s tzv. autoprolongací. Nyní se princip obrací. K automatickému prodloužení smlouvy na dobu určitou může dojít jen tehdy, pokud k tomu udělíte svůj prokazatelný souhlas. Jinak smlouva přechází do režimu smlouvy na dobu neurčitou.

Pokud operátor jednostranně změní smlouvu (netýká se to případů, kdy se např. operátor přejmenuje nebo změní sídlo), musí vás vždy informovat o všech změnách s poučením, že máte právo s návrhem změny nesouhlasit a ke dni účinnosti změny smlouvu bez jakýchkoliv sankcí ukončit.

Za nesplnění této povinnosti nově hrozí pokuta až do výše 5 % čistého obratu dosaženého za poslední ukončené účetní období.

Nyní dostanou operátoři lhůtu v délce 6 měsíců, aby své smluvní podmínky uvedli do souladu se zákonem. Nová pravidla už ale každopádně platí od 2. září na všechny dosavadní i nové smlouvy.

V důsledku této novely začne v únoru 2018 platit také omezení lhůty pro přenos čísla od jednoho operátora k druhému maximálně na 10 od podání žádosti.

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).