Češi v loňském roce 2019 v tuzemských e-shopech utratili rekordní sumu 161 miliard, což je o 15 % (o 21 miliard Kč) více než předloni. Kupovali především elektroniku, oblečení a kosmetiku. Obrat internetových obchodů se zvýšil i díky rostoucímu počtu e-shopů, těch je o 3,5 % více než v předminulém roce. Vyplývá to z údajů společnosti Shoptet.
Na prvním místě žebříčku dle celkové hodnoty online nákupů za rok 2019 figuruje s 37 % elektronika. Zboží z této kategorie nakupovali více muži (65 %) oproti ženám (35 %). Druhá příčka patří kosmetice s 12 % celkového obratu, kterou naopak více nakupovaly ženy (80 % oproti mužským 20 %),
uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Ženy obecně na internetu utrácejí více, a to v poměru 6:4 vůči mužům. Téměř 70 % veškerého obratu tvoří e-shopy se sídlem v Praze, následuje Brno (8 %) a Ostrava (6 %).