Obchodníci stále šidí zákazníky při slevových akcích. Vyplývá to z kontrol nabídky a prodeje zboží, které je deklarováno jako zboží ve slevě nebo akční ceně. České obchodní inspekce (ČOI) za druhé čtvrtletí zjistila porušení právních předpisů skoro u 45 % z celkových 1433 kontrol. Většinou se zjištění týkala špatného účtování cen a rozporu mezi cenami avizovanými a účtovanými.
V 231 případech obchodníci podle ČOI porušovali paragraf, který jim ukládá dodržovat poctivost prodeje výrobků a služeb. To mimo jiné znamená, že musí prodávat výrobky a poskytovat služby za ceny sjednané v souladu s cenovými předpisy, ceny musí být na letácích, v regálech i v konečném účtování u pokladny shodné. Ve 194 případech byla prodejci porušena povinnost informovat spotřebitele v souladu s cenovými předpisy o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informací o ceně výrobku či služeb nebo informaci o ceně jinak vhodně zpřístupnit.
Inspektoři ČOI pravomocně uložili ve 2. čtvrtletí 492 pokut ve výši 5 439 500 Kč. Nejvyšší pokuty dostala společnost Penny Market v celkové výši 2 010 000 Kč (součet celkem 10 pokut), obchodní řetězec Tesco ve výši 650 000 Kč (4 pokuty) a společnosti Ahold ve výši 270 000 Kč (4 pokuty).