Hlavní navigace

Nenechte se napálit na akční nabídku, za kterou zaplatíte víc

Gabriela Hájková

Také v krámě při velkých nákupech automaticky sáhnete po větším balení s myšlenkou, že za větší množství při přepočtu na jednotkovou cenu zaplatíte méně? Možná to platilo dříve. Teď se zdá, že si někteří obchodníci uvědomili, že tato pravda je v jejich zákaznících tak hluboko zažitá, že už se na cenu ani nekoukají a rovnou berou zboží po větším balení.

Stačí přitom sledovat tzv. měrnou cenu (cena na jednotku), kterou musí spolu s tou prodejní obchodníci podle zákona o cenách zboží označovat. Když se na ni zaměříte, výsledky u malého a velkého balení u leckterého zboží vás docela překvapí. Výsledky jednoho takového pozorování si můžete přečíst na sesterském serveru Vitalia.cz v článku: Velká balení jsou méně výhodná než malá. Je to na hlavu?

Našli jste v článku chybu?