Prodejci ojetých automobilů neinformují o svých cenách tak, jak ukládá zákon. Uvádí to poradci časopisu dTest, kteří kontrolovali deset z nich a u čtyř nalezli nezákonná pochybení.
Podle právníků časopisu dTest nesmí prodejce nikdy budit zdání, že cena je nižší než ve skutečnosti a spotřebiteli by mělo být hned zřejmé, za kolik vůz pořídí. Nejčastější chybou je uvádění tzv. „akčních slev“, které jsou ovšem poskytovány pouze při současném financování úvěrem,
vysvětlil Miloš Borovička s tím, že některé bazary provozují více serverů, a ač na nich prodávají stejné vozy, pokaždé se dozvíme jinou cenu.
Podle zjištění se markantní rozdíly najdou i mezi běžnou a mobilní verzí stránek téhož subjektu. Zatímco web www.aaaautopraha.cz už po posledním průzkumu a upozornění dTestu na webu zlepšil v informování o cenách vozů za hotové, na mobilní verzi webu m.aaaautopraha.cz jsou uváděné ceny řádově o desetitisíce nižší, ale bez uvedení podstatné informace o nutnosti sjednat úvěr. Navíc administrativní poplatky za uzavření smlouvy jsou důkladně schované. Podobně je to s dalšími weby napojenými na autobazary AAA Auto a Auto ESA, oproti tomu ceny na webech menších kontrolovaných bazarů vyhověly,
uvádí zpráva časopisu dTest.
Zákon přitom stanovuje přísná pravidla pro reklamu na spotřebitelské úvěry a z tohoto pohledu nemají autobazary většinu informací v pořádku. Podrobnější informace i výsledky průzkumu si můžete nechat zdarma zaslat na svou emailovou adresu z webu časopisu dTest.
O reklamě na spotřebitelské úvěry si můžete více přečíst v článku Banky novými reklamami na úvěry riskují milionovou pokutu
Jestliže reklama obsahuje jakýkoliv údaj o nákladech úvěru, musí v ní být uveden i příklad financování, aby měl spotřebitel možnost si představit, co se za úvěrem skrývá. V průzkumu vyhověli většinou ti, kteří nabízejí možnost zprostředkování úvěru na žádost zákazníka. Podbízivé informace o úvěrech jsou většinou protizákonné. Své poznatky jsme předali České obchodní inspekci,
dodal Borovička