ČSOB v libereckém Fóru na Soukenném náměstí otevřela v lednu v pilotním provozu digitální pobočku s názvem ČSOB NaMobilu. Od těch tradičních se liší tím, že nemá přepážky, vyvolávací lístky ani pokladny. Namísto bankéřů, kteří klienty obvykle obsluhují, se zde klienti obslouží sami. Pomohou jim při tom asistenti, kteří představí nabídku online služeb a naučí klienty se orientovat a pracovat v digitálním bankovnictví.
Pobočka je určena široké veřejnosti – od začátečníků, kteří teprve objevují svět digitálního bankovnictví, až po pokročilé uživatele hledající nové tipy a triky. Klienti si zde osvojí nejen funkce mobilní aplikace Smart s virtuální asistentkou Kate, ale také jednoduché způsoby, jak si rychle a pohodlně vyřídit své bankovní záležitosti. V případě složitějších požadavků mají k dispozici vzdáleného bankéře v klidném a soukromém prostředí,
uvedl k první digitální pobočce banky Martin Jarolím, vrchní ředitel a člen představenstva ČSOB zodpovědný za oblast Retail.
Data o návštěvnosti pobočky napovídají, že ji nevyužívají jen mladí klienti banky, ale i starší generace, která využívá pomoc ze strany asistentů. Aktuálně si do naší nové pobočky najdou cestu prakticky všechny věkové skupiny s tím, že ti mladší využijí náš nový prostor spíše jako zázemí a potřebují radu jen občas nebo vůbec. Naopak ti starší s námi řeší vše od instalace aplikace na ovládání mobilního bankovnictví až po jeho nejčastější funkcionality. Denně pobočku navštíví nižší desítky lidí,
řekl serveru Měšec.cz mluvčí ČSOB Petr Milata.
Zkušenosti z pilotního provozu podle něj budou využity k optimalizaci dalších budoucích poboček.