Stále více klientů si přeje, aby nimi banky více komunikovaly. A to nejlépe přes Facebook nebo Twitter. Podle průzkumu společnosti Capgemini míra spokojenosti zákazníků s bankovními službami poprvé za poslední tři roky závisí na komunikaci na sociálních sítích.
Bavit se s bankou na sociálních sítích vyžaduje nejvíce generace mladých lidí do 30 let. Jsou to klienti, kteří už od mala používají počítač a jsou nejpočetnějšími uživateli sociálních médií.
Z průzkumu vyplývá, že 57 % respondentů od 18 do 24 let ovlivňuje právě chování banky na sociálních sítích. U zákazníků od 24 do 54 let to je 48 % dotázaných. Jen 41 % účastníků průzkumu mezi 18. a 34. rokem ale uvádí, že jejich zkušenost s bankou prostřednictvím sociální sítě byla pozitivní.
Sociální sítě nahrazují tradiční kanály
Pokles zákaznické spokojenosti související se sociálními médii je včasným varováním a zároveň dlouhodobou výstrahou pro bankovní sektor,
myslí si autor průzkumu Jean Lassignardie z Capgemini. Banky by se podle něj měly přizpůsobit nové generaci zákazníků, protože její zástupci většinou při prvním kontaktu s bankou upřednostní spíš Facebook než návštěvu pobočky.