Hlavní navigace

Ministerstvo průmyslu spustilo Průvodce pro spotřebitele. Najdou zde rady, návody a důležité kontakty

30. 6. 2021

Sdílet

Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) spustilo novou informační službu Průvodce pro spotřebitele. Digitální rozcestník je rozdělen do několika sekcí podle následujících témat:

  • Potřebuješ poradit nebo řešit spor?
  • Kam se obrátit s podnětem?
  • Bezpečnost výrobků
  • Životní situace.

Životní situace zahrnují informace jak reklamovat zboží nebo službu, jaká má spotřebitel práva při nákupu na internetu, kam se obracet v případě setkání s nekalou obchodní praktikou, jak řešit spory mimosoudně a seznam nebezpečných výrobků na českém trhu a trhu EU.

Kromě návodů, jak řešit různé situace zde uživatel najde také kontakty důležité v dané tematice.

Kromě rad, jak řešit spory s obchodníky mimosoudní cestou, co dělat, pokud je obchodník z jiné země, na koho se obrátit s podnětem na podezření z protiprávního jednání nebo informací o bezpečnosti výrobků se zde uživatelé mohou seznámit s konkrétními životními příběhy inspirovanými skutečnými zkušenostmi. Dozví se z nich, s jakými problémy se může spotřebitel setkat a jaký je nejvhodnější postup řešení. Součástí tabulky na konci příběhu jsou odkazy na instituce a právní předpisy, které danou situaci řeší. Životní situace bude MPO pro čtenáře průběžně doplňovat, informuje zpráva MPO.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).