Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) spustilo novou informační službu Průvodce pro spotřebitele. Digitální rozcestník je rozdělen do několika sekcí podle následujících témat:
- Potřebuješ poradit nebo řešit spor?
- Kam se obrátit s podnětem?
- Bezpečnost výrobků
- Životní situace.
Životní situace zahrnují informace jak reklamovat zboží nebo službu, jaká má spotřebitel práva při nákupu na internetu, kam se obracet v případě setkání s nekalou obchodní praktikou, jak řešit spory mimosoudně a seznam nebezpečných výrobků na českém trhu a trhu EU.
Kromě návodů, jak řešit různé situace zde uživatel najde také kontakty důležité v dané tematice.
Kromě rad, jak řešit spory s obchodníky mimosoudní cestou, co dělat, pokud je obchodník z jiné země, na koho se obrátit s podnětem na podezření z protiprávního jednání nebo informací o bezpečnosti výrobků se zde uživatelé mohou seznámit s konkrétními životními příběhy inspirovanými skutečnými zkušenostmi. Dozví se z nich, s jakými problémy se může spotřebitel setkat a jaký je nejvhodnější postup řešení. Součástí tabulky na konci příběhu jsou odkazy na instituce a právní předpisy, které danou situaci řeší. Životní situace bude MPO pro čtenáře průběžně doplňovat,
informuje zpráva MPO.