Hlavní navigace

Lovci nehod už nejsou jen na silnicích. Číhají i na sjezdovkách v Alpách

Sdílet

18. 11. 2021 / 1x / lyzař, lyžování, hory, sníh Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed

Zatímco donedávna u vás byli v několika minutách při dopravní nehodě, teď už je můžete čekat také v zimních střediscích zasněžených Alp. Řeč je o tzv. „lovcích nehod“, firmách, které vydělávají na tom, že vás po nehodě dopraví do lékařského zařízení, kde vám pak lékaři naúčtují přemrštěné poplatky za zdravotní úkony, které mnohdy ani nebyly zapotřebí. Kromě bolestivého úrazu si pak z hor ještě odvezete účet, který vám vaše pojišťovna možná ani neproplatí.

Zneužívají stresové situace, jazykové bariéry i nezkušenosti postižených, kterým ochotně nabídnou rychlé ošetření v blízkém soukromém zdravotnickém zařízení. Zde ho přesvědčí, aby podstoupil ošetření nebo dokonce operaci, které však nejsou v jeho stavu neodkladné. Za poskytnutou péči vyžadují po pacientovi okamžitou úhradu, avšak po návratu zpět do ČR takové náklady pojišťovna nemusí ve všech případech refundovat, a postižený klient je hradí z vlastní kapsy, popisuje nekalé praktiky Aleš Povr, tiskový mluvčí České asociace asistenčních společností (ČAAS).

Pojišťovny se nejčastěji setkávají s nadhodnocením cen úkonů klinik, kam vás lovci nehod nechají dopravit a jejichž náklady neodpovídají ani běžným nákladům v dané lokalitě. Mohou vám účelově provádět úkony, které v danou chvíli nejsou ani zapotřebí. Jako například u lyžaře, který dostal na alpské klinice doporučení na magnetickou rezonanci. Ten však kontaktoval svoji asistenční službu, aby se poradil, a lékař této asistenční společnosti vyhodnotil rezonanci jako zbytečnou.

Podle ČAAS také přibývá případů, kdy lékaři v těchto zařízeních pacientům doporučí ihned na místě podstoupit operaci, která je údajně neodkladná a kterou je nutno na místě uhradit. Po konzultaci s lékařem asistenční služby se ukázalo, že taková operace vůbec není zapotřebí.

Jediným způsobem, jak se proti nechtěným výdajům ochránit, je trvat na komunikaci se svojí pojišťovnou a její asistenční službou.

Většina z nás nemá potřebné lékařské vzdělání, aby dokázala rozpoznat, zda je navrhovaná léčba adekvátní a neodkladná, proto je potřeba situaci konzultovat s důvěryhodným odborníkem. Takovým partnerem je českému turistovi jeho pojišťovna, nebo přímo pracovníci její asistenční společnosti. Ti bývají v kontaktu s klientem jako první a zvládnou posoudit, zda je klient schopný repatriace a operace může ve prospěch zraněného lyžaře proběhnout až po návratu domů, případně zda je vhodné řešit převoz do státního zdravotnického zařízení, kde by došlo k hospitalizaci klienta, říká Aleš Povr.

Mluvčí ČAAS upozorňuje, že asistenční společnosti mají v turisticky frekventovanýh destinacích vytvořenou síť smluvních zdravotnických zařízení, jejichž pomoc plně kryje zdravotní a cestovní pojištění.

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).