Při koupi nového, ale i ojetého auta počítá většina kupujících s tím, že za další tři až čtyři roky budou auto znovu měnit. Vyplynulo to ze statistik společnosti AAA AUTO. Více než 57 % zákazníků, kteří se opakovaně do autobazaru vrací, mění svůj vůz do 4 let. Nejčastěji se pak vrací pro vozy značky Škoda.
Nejčastěji mění vozy mladí lidé do třiceti let (12,3 %), kteří více podléhají módním trendům a častěji mění své preference. Naopak lidé ve středním věku (54,7 %), tedy v rozmezí 30 až 50 let, mění svůj vůz v průměru jednou za čtyři až pět let. Nejmladší zákazníci, kteří si u nás kupují své první auto, většinou hledají co nejlevnější vůz, u kterého tolik nedbají na výbavu a motorizaci. Svůj další vůz si pak většinou pořizují během dalších dvou let, a to hlavně proto, že chtějí auto více reprezentativní a odpovídající aktuálním módním trendům,
uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.
Zákazníci po třicítce pak již u vozu hledí více na praktičnost a upřednostňují mladší vozy s nižším nájezdem. Senioři jsou méně nároční a díky menším nájezdům již obměňují vozy méně často a vrací se k nám v průměru po pěti až šesti letech.
V roce 2015 se zákazníci do autocenter AAA AUTO vraceli nejčastěji pro vozy značky Škoda (27,7 %), Volkswagen (10,1 %) a Ford (9,9 %). Mezi nejoblíbenější modely pak u věrných zákazníků patřili vozy Škoda Octavia a Fabia, VW Passat nebo Ford Focus a Mondeo.