Hlavní navigace

Komunikace s úřady a vyřizování podpory v zaměstnanosti bude jednoduší

Sdílet

Lenka Kašparová 8. 4. 2020

Poslanecká sněmovna 7. dubna 2020 schválila několik opatření, která mají usnadnit lidem a firmám komunikaci s úřady a vyřizování žádostí o finanční podporu. Musí je však ještě projednat Senát a podepsat prezident.

  1. Po dobu trvání nouzového stavu nebude od firem, které žádají o podporu v rámci programu Antivirus vyžadováno potvrzení o bezdlužnosti.
  2. Jestliže firma žádá o náhradu mzdy v rámci programu Antivirus a zaměstnává osoby se zdravotním postižením, dostane s kompenzací mzdy i příspěvek na zaměstnávání těchto osob.
  3. Poslanci také odsouhlasili pozměňovací návrh ke smlouvám uzavíraným v souvislosti s mimořádnou událostí. Dohody sjednané na základě programu zaměstnanosti schváleného během mimořádných opatření nabývají účinnosti okamžitě, bez nutnosti čekat na zveřejnění v registru smluv.
  4. Nově je také možné registrovat se do evidence Úřadu práce ČR online. Zaregistrovat se přitom můžete na jakýkoliv úřad práce, nejen tam, kde máte trvalé bydliště.
  5. Doklad od lékaře o potvrzení nemoci není nyní nutné dokládat okamžitě, na doložení máte nově lhůtu tři dny.
Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).