Kolik utratíme za velikonoční nákupy?

Sdílet

V roce 2016 jsme během velikonočního týdne utratili v supermarketech  více než 1 mld. Kč. Zároveň došlo i ke skokovému zvýšení peněz utracených na internetu, a to o 86 % na 3 000 000 Kč. Vyplynulo to z průzkumu, který provedla Česká spořitelna.

Před Velikonocemi utrácejí na internetu nejvíce rodiny a singles. Za potraviny ve velikonočním týdnu utratí bezhotovostně nejvíce starší rodiny a to v průměru 1 567 Kč, řekla Monika Hrubá, vedoucí výzkumu České spořitelny. Naopak nejméně utratí studenti, kteří do jídla na Velikonoce investují pouze 709 Kč.

Lidé žijící v Praze utratí v průměru 1678 Kč za předvelikonoční nákupy. V Brně utratí lidé v průměru jen o 100 Kč méně, a sice 1578 Kč a například v Liberci průměrně 1628 Kč.

Podle průzkumu trávíme v 75 % případů Velikonoce doma. Dalších 11 % Čechů je stráví u příbuzných a 10 % na chatě.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).