V roce 2016 jsme během velikonočního týdne utratili v supermarketech více než 1 mld. Kč. Zároveň došlo i ke skokovému zvýšení peněz utracených na internetu, a to o 86 % na 3 000 000 Kč. Vyplynulo to z průzkumu, který provedla Česká spořitelna.
Před Velikonocemi utrácejí na internetu nejvíce rodiny a singles. Za potraviny ve velikonočním týdnu utratí bezhotovostně nejvíce starší rodiny a to v průměru 1 567 Kč,
řekla Monika Hrubá, vedoucí výzkumu České spořitelny. Naopak nejméně utratí studenti, kteří do jídla na Velikonoce investují pouze 709 Kč.
Lidé žijící v Praze utratí v průměru 1678 Kč za předvelikonoční nákupy. V Brně utratí lidé v průměru jen o 100 Kč méně, a sice 1578 Kč a například v Liberci průměrně 1628 Kč.
Podle průzkumu trávíme v 75 % případů Velikonoce doma. Dalších 11 % Čechů je stráví u příbuzných a 10 % na chatě.