Někteří klienti České spořitelny dostali v uplynulých dnech podvodnou e-mailovou zprávu, která má vzbudit dojem, že byla odeslána z adresy www@servis24.cz a obsahuje link na údajné stránky internetového bankovnictví České spořitelny, na službu SERVIS 24. Zpráva je výzvou, aby se adresát z bezpečnostních důvodů přihlásil prostřednictvím prolinku v jejím těle na stránky služby SERVIS 24. Pokud tak učiní, dostane se na stránky, které sice vypadají jako stránky služby SERVIS 24, ale v poli adresy je namísto www.servis24.cz uvedeno www.servis24.us. Samotná mailová zpráva je navíc psána těžko srozumitelnou češtinou a obsahuje prvky azbuky. Cílem podvodného e-mailu je získat klientské číslo a heslo adresáta (identifikační a autentizační údaje) a pokusit se následně o jejich zneužití.
Česká spořitelna žádnou takovou zprávu nerozesílala a s klienty nikdy prostřednictvím e-mailu nekomunikuje o tak zásadních záležitostech jako je např. zabezpečení. Česká spořitelna preventivně vyzývá klienty, aby na zprávu v žádném případě nereagovali a prostřednictvím prolinku v jejím těle se na SERVIS 24 nepřihlašovali. Pokud kdokoli z klientů na zprávu zareagoval, Česká spořitelna doporučuje, aby ihned kontaktoval její klientské centrum pro zablokování služby a vygenerování nových přihlašovacích údajů.
Zdroj: Tisková zpráva