Nízká nezaměstnanost a boj o pracovníky mění i preference v oblasti zaměstnaneckých benefitů. Informace vyplývají z průzkumu personální agentury Grafton Recruitment.
Podle něj například stravenky zaměstnanci už považují spíš za standard, nikoliv benefit. Největší zájem mají zaměstnanci letos o 13. plat, příspěvky na bydlení a služební vůz i k soukromým účelům. Roste zájem také o osobního kouče.
Jak je vidět na výsledcích průzkumu, dříve běžné benefity již zaměstnance nezajímají. Stravenky anebo mobilní telefon i pro soukromé účely považují za samozřejmost a jejich zájem opadá i v případě vánočních večírků a dárků od zaměstnavatele, příspěvků na kulturní a sportovní aktivity, teambuildingů či dokonce občerstvení na pracovišti. Jde přitom o benefity, které nabízí většina firem,
uvedla Jitka Součková z Grafton Recruitment, podle které stále větší vliv na trhu práce získává generace tzv. mileniálů, kteří mají odlišné preference od dnešní střední generace. K jejich prioritám patří osobní rozvoj, vzdělávání, flexibilita a vyváženost pracovního a soukromého života.
Zatímco loni bylo nejoblíbenějším benefitem jazykové vzdělávání, letos je to 13. plat následovaný příspěvkem na bydlení. Není to proto, že by o jazyky nebo např. home office ztratili zaměstnanci zájem, spíš je na základě loňských průzkumů většina zaměstnavatelů zavedla,
vysvětlila Součková.