S cestovním pojištěním se pojí i asistenční služba, která vám v případě pojistné události může v zahraničí pomoci. Nasměruje vás do zdravotnického zařízení, přivolá lékaře, nabídne služby tlumočníka apod. Asistenční služby ale často nabízí rozdílné služby a je dobré vědět, z čeho vybírat. ERV Evropská pojišťovna zveřejnila několik tipů, na co se při vybírání zaměřit.
Když se na asistenční službu dovoláte, můžete začít hovořit buď s hlasovým automatem, nebo rovnou s fyzickou osobou. Každá asistenční služba má tento faktor nastaven jinak a pokud vám jedna z variant nevyhovuje, je dobré se dopředu zeptat, s čím můžete počítat. Ve stresové situaci může leckdo zazmatkovat a chce raději hovořit rovnou s fyzickou osobou, než se proklikávat přes automat.
Zjistěte si, jestli vaše asistenční služba nabízí také překladatele a zda je tato služba za příplatek. V exotických zemích se často nedomluvíte jiným jazykem, než místním a pokud jej neovládáte, bez překladatele se neobejdete. Některé asistenční služby nabízejí i sledování zdravotního stavu českým lékařem nebo platební garanci, kdy na místě nic platit nemusíte. To také nebývá pravidlem, někde můžete mít sjednanou spoluúčast.
V rámci asistenčních služeb je také často nabízena varianta, kdy jeden z pojištěných je hospitalizován a ostatní mají možnost se ubytovat v přilehlém hotelu na náklady pojišťovny, aby mohli nemocného navštěvovat.