Generali Česká pojišťovna (GČP) ohlásila novinku, která nově doplňuje její životní pojištění. Tím je pojištění asistenčních služeb s názvem Klinika Generali Česká. Jde o interaktivní portál, který sdružuje komplexní péči o pojištěnce GČP. Nabízí vzdálené služby zdravotních sester a lékařů, specialistů z oblasti sociálních služeb a také asistenční služby pro seniory. Můžete se přes něj objednat v lékaři, portál vám i termíny ohlídá a připomene.
Jde o specializovaný koncept služeb a technických řešení, která se týkají zdraví a která zároveň rozšiřují životní pojištění o oblast zdravotní péče a vhodně doplňují služby veřejného zdravotního systému. Klientům tak umožňuje čerpat zdravotní péči pravidelně a bez starostí,
říká tiskový mluvčí GČP Jan Marek.
Funkce portálu Klinika GČP
Zdravotní portál
- přehled benefitů, které nabízí veřejná zdravotní pojišťovna klienta,
- doporučení státem hrazených preventivních vyšetření, ale i dalších vyšetřeních hrazených klientem,
- evidenci termínů preventivních vyšetření i očkování (včetně jejich „pohlídání“),
- přehled o lékařích klienta,
- náhled do kalendáře nejbližších událostí týkajících se zdraví klienta,
- připomínání termínů vyšetření, očkování atp. (e-mailem i SMS),
- konzultace zdravotního stavu s lékařem,
- využití telemedicíny či konzultace s psychologem.
Sestřička z pojišťovny
- aktivně s vámi komunikuje, můžete ji požádat o poskytnutí informací z oblasti zdraví a zdravotnictví,
- po domluvě zařídí objednání k lékařům klienta,
- v případě potřeby vyhledá relevantního lékaře.
Lékař z pojišťovny
- můžete využívat konzultace s lékařem, a to zejména nad lékařskou zprávou a nad výsledky zdravotních vyšetření,
- zajišťuje lékovou poradnu,
- praktikuje tzv. telemedicínu (vyšetření po telefonu) včetně vystavení lékařské zprávy, e-receptu nebo žádanky.
Medicínský chatbot Leo
- on-line aplikace, která dokáže rychle zjistit pravděpodobnou příčinu toho, proč se necítíte dobře a určí pravděpodobnou diagnózu. Aktuálně chatbot dokáže určit 600 diagnóz s úspěšností 93 %.
Sestra s lékařem jsou dostupní v pracovní dny od 8 do 18 h. Telemedicína a konzultace s psychologem funguje v režimu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Asistenční služby pro seniory
- obecné telefonické poradenství z oblasti sociálních a zdravotních služeb,
- konkrétní praktická pomoc v podobě o osobní a zdravotní péče v domácím prostředí, o doprava k a od poskytovatele zdravotní péče, o asistence v domácnosti (např. zařízení nákupu, úklid, venčení psů), o rodinného průvodce (např. vypracování individuálního plánu péče, jednání s úřady).
Asistenční služby pro seniory jsme koncipovali tak, abychom je mohli zahájit velmi rychle, protože jsou určeny pro překlenutí doby, než může být poskytnuta péče ze strany veřejného systému, pečovatelských nebo charitativních služeb,
upřesňuje Markéta Filová, senior manažerka produktů zdravotního pojištění GČP. Pojistné plnění je přitom poskytováno až po dobu 12 týdnů.
Pojistné plnění asistenčních služeb pro seniory je celkem 20 000 Kč na všechny události za rok. Pojištění senioři si mohou zvolit ve spolupráci s lékařem z pojišťovny, které asistence jsou s ohledem na zdravotní stav relevantní a ty čerpat až do pojistného limitu (20 000 Kč nebo po dobu 12 po sobě jdoucích týdnů).
Jaké varianty pojištění Klinika si můžete sjednat?
Jednotlivci (Klinika) - osoby starší 18 let, k dispozici Sestřička i Lékař z pojišťovny, informace o zdravotních benefitech zdravotních pojišťoven, doporučení preventivních vyšetření a očkování.
Rodiče (Klinika Rodič s dětmi) – nad rámec základní varianty je sjednané pojištění pro děti do 18 let (neomezeno počtem), konzultace s pediatrem.
Senioři (Klinika Senior) – sjednat mohou osoby mladší 75 let, které jsou ve starobním důchodu, nad rámec základní varianty navíc asistenční služby pro seniory.
Pojištění Klinika GČ si můžete sjednat pouze zároveň s životním pojištěním Můj život 2. Ve skutečnosti tedy budete mít smlouvy dvě, jednu na samotné životní pojištění, druhou na Kliniku. Podle mluvčího GČP Jana Marka se v případě Kliniky jedná také o pojištění, byť se v podstatě jde o rozsáhlé asistenční služby. Zde jsou za pojistnou událost považovány například bolest zubů, plnění časového limitu pro očkování (u klientů 18+), přechod do invalidního důchodu, zhoršení hybnosti, problémy s orientací v čase a místě a další (u seniorů).
Pokud už životní pojištění od GČP máte sjednané, přibližně od poloviny léta si budete moci pojištění Klinika GČ zařídit dodatečně.
Cena pojištění asistečních služeb Klinika GČP se pohybuje od 140 Kč měsíčně.