Hlavní navigace

GDPR v obchodech: Řetězce mění věrnostní karty a odhalily, co všechno sledují

Sdílet

Jiří Hovorka 21. 5. 2018

V souvislosti se startem Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) dochází kromě jiného k hromadné výměně věrnostních karet u obchodníků. Nové nařízení EU začíná být účinné v pátek 25. května.

Obchodníci vydávají nové karty, ke kterým klienti podepisují souhlas s novými podmínkami (například v DM drogeriích), nebo klienty žádají o podpis nových podmínek při zachování stávající věrnostní karty (Billa). Upozorňuje na to server Seznam zprávy.

Nyní se díky nařízení lze v dokumentech řetězců konkrétně dočíst, že kromě jména, věku a adresy řetězce shromažďují informace hlavně o tom, jak se v obchodě chováte. Toto například sleduje Billa: Místo nákupu (prodejna), produkt a kategorie produktu, využívání nabídek a akcí při koupi zboží/produktů, klasifikace do kategorií s kritérii (doba účasti/frekvence) a zjištění podobnosti s jinými našimi zákazníky s kritérii (obrat/frekvence/profit).

Když řetězcům nedáte souhlas, aby sledovaly při používání věrnostních karet vaše nákupní chování, můžete i nadále sbírat body a za ně různé slevy. Řetězce už vám ale nebudou schopné posílat nabídku na míru vycházející z vašich nákupů.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).