Nákupní centrum navštíví alespoň jedenkrát měsíčně téměř 80 % dotázaných. Vyplynulo to z průzkumu advokátní kanceláře Taylor Wessing. Téměř 50 % dotázaných uvedlo jako nejvýznamnější faktor úsporu času a všechno potřebné na jednom místě. Na třetím místě byla možnost porovnat nabídky různých značek.
Markéta Cvrčková, partnerka advokátní kanceláře Taylor Wessing Praha a expertka v oblasti Real Estate k výzkumu dodává:
Velice důležitá je pro Čechy také dopravní dostupnost, kterou při rozhodování, do kterého centra zamířit, zvažuje 46 % z nich. Významná je i vzdálenost od bydliště nebo pracoviště. Na tento faktor hledí 40 % respondentů a pokud není nákupní centrum v dostatečné blízkosti alespoň k jednomu, zvolí jinou možnost nákupu. Stejné množství Čechů považuje za důležité i to, jestli se v nákupním centru nachází hypermarket nebo supermarket.
Naopak nejméně důležité byla pro dotázané možnost sportovních aktivit. Za nezajímavé je považuje 84 % z nich. Ani kulturní či společenský program není něco, co by při rozhodování hrálo roli. A pro 77 % respondentů nebyl důležitý ani dětský koutek nebo služba hlídání dětí.