Od 1. 1. 2021 musí všichni držitelé platebních karet potvrzovat kartové transakce dodatečným autentizačním údajem. Tím může být třeba mobilní klíč v chytrém mobilu či aplikaci, nebo speciální ePIN pro internetové transakce. Diners Club šel druhou cestou a všem držitelům karet povinně nasadil tzv. ePIN.
Ten si sami zvolíte v internetové samoobsluze eAccount. 4místný PIN pro placení kartou u obchodníků a 4místný ePIN pro platby na internetu může, ale i nemusí být stejný.
Změna souvisí s implementací nařízení Evropské unie SCA – Strong Customer Authentication čili Silnou Autentifikací klienta. Ta má za cíl vytvořit bezpečnějšího prostředí, které bude založeno na minimálně dvou základních faktorech. K základním faktorům patří VLASTNICTVÍ, ZNALOST a JEDINEČNÉ ZNAKY držitele platební karty. Každý z těchto faktorů obsahuje více prvků resp. možnosti ověření.
Pro držitele karet Diners Club 2faktorová autentifikace znamená změnu v tom, že při každém potvrzování platby ze strany držitele karty Diners Club bude třeba zadat tyto 2 faktory:
- OTP – One Time Password neboli jednorázové heslo, které obdržíte prostřednictvím SMS.
- ePIN – trvalé heslo, které si zvolíte v prostředí servisního portálu mujdiners.cz a z bezpečnostních důvodů nebude součástí platební karty.
Nařízení SCA umožňuje vydavatelům platebních karet pro vyšší komfort klientů udělit některé výjimky:
Nízké platby – nepřesahující 30 € (resp. ekvivalent v CZK), pokud jsou zároveň splněny předpoklady, že se nejedná o více než pátou platbu v pořadí a kumulativní částka těchto plateb nepřesahuje 100 € (resp. ekvivalent v CZK), přičemž se jedná o po sobě jdoucí platby provedené v elektronickém prostředí.
Opakující se platby – ve stejné částce stejnému příjemci,
Platby označené vydavatelem platebních karet jako nízkorizikové platby
Platby důvěryhodným příjemcům.