Rozhodli jste se, že od 1. 7. 2016 změníte svou zdravotní pojišťovnu, ale změna pojišťovny se zároveň kryje s vaším pobytem v lázních, který vám navrhl lékař. Co v takovém případě dělat?
Při změně pojišťovny byste standardně měli informovat své lékaře, kteří vás mají v péči, že od určitého data svou zdravotní pojišťovnu měníte. Pokud by byl stanoven termín nástupu do lázní tak, že by pobyt zasahoval i do července, musíte informaci o změně pojišťovny sdělit ještě před nástupem, nejpozději však při nástupu v příslušném lázeňském zařízení,
říká Oldřich Tichý, tiskový mluvčí Všeobecné zdravotní pojišťovny.
Jestliže totiž v průběhu lázeňské léčby pojišťovnu změníte, musí poskytovatel lázeňských zdravotních služeb vyúčtování rozdělit k 1. 7. mezi obě zdravotní pojišťovny. Každá zdravotní pojišťovna samozřejmě hradí náklady na zdravotní péči pouze svým pojištěncům. A aby mohla být péče uhrazena, musí v pojišťovně existovat příslušné podklady, což je zde potvrzený lázeňský návrh. Proto by musel poskytovatel lázeňských služeb včas odeslat lázeňský návrh spolu s odůvodněním a žádostí k potvrzení nové pojišťovně.
Jediný rozdíl by mohl být v tom, jaké lázeňské místo nebo konkrétní zařízení vám lékař doporučí – ne všechny zdravotní pojišťovny mají smlouvy se všemi lázeňskými zařízeními a na všechny indikace, které pro dané lázeňské místo uvádí zmíněná vyhláška MZ ČR. Proto je nezbytné, aby lékař, který bude lázně navrhovat, již v předstihu věděl, že od 1. 7. měníte pojišťovnu.