V některých částech světa jsou chatboti zcela běžnou součástí nákupního procesu a i lidé na ně tak pohlížejí. Například v USA má povědomí o existenci hlasových a textových způsobů zprostředkování nákupu 87 % obyvatel. A 66 % dotázaných už služby chatbota v minulosti využilo. Naproti tomu v zemích EU touto formou nakupovalo jen 20 % dotázaných. Vyplynulo to ze studie „Isanybodythere? GivingConversationalCommerce a voice“, kterou zpracovala společnost Mastercard ve spolupráci s firmou Future Agenda.
Obecně ale platí, že lidé mají v mnoha případech obavy o zabezpečení v oblasti elektronického obchodu, pokud využívají k nákupu chatbota. A podle jiné nedávné studie je pro spotřebitele nedostatečně zřetelné zabezpečení důvodem číslo jedna k upuštění od elektronické transakce.
Předpokládá se ale, že do budoucna bude počet transakcí a objem utracených peněz skrze komunikaci s chatbotem narůstat.