Čeští zákazníci si nechají líbit špatné zacházení

18. 11. 2011

Sdílet

Čeští a francouzští spotřebitelé jsou nejbenevolentnější vůči špatným zákaznickým službám. Naopak Brazilci a Poláci špatnou péči snášejí nejméně a jsou ochotnější přejít ke konkurenci. Zatímco Češi a Francouzi ukončí kvůli nespokojenosti méně než jeden obchodní vztah, Brazilci a Poláci více než dva, shrnuje závěry mezinárodního průzkumu Patrik Ort, odborník na péči o zákazníky firmy Genesys, která je součástí společnosti Alcatel-Lucent. Nejbenevolentnější jsou čeští zákazníci ve věkovém rozmezí 27 až 43 let, zatímco spotřebitelé mladší 26 let jsou méně ochotni špatné služby tolerovat.

Tuzemští spotřebitelé sice houfně ke konkurenci neodcházejí, ale o to více jsou naštvaní a šíří nespokojenost dále. Mají tendenci volat na zákaznické linky častěji než jiné národy a na špatné služby si stěžovat. Nespokojeností navíc odrazují další potenciální zákazníky, vysvětluje Patrik Ort.

Tyto závěry vycházejí z mezinárodního průzkumu společnosti Genesys, která vyvíjí technologie pro centra péče o zákazníky (call centra). Průzkum byl proveden na reprezentativním vzorku téměř devíti tisíc spotřebitelů v celkem šestnácti vyspělých zemích.

Průměrný počet ukončených obchodních vztahů ročně z důvodu nekvalitní zákaznické péče
Autor: průzkum Genesys

Průměrný počet ukončených obchodních vztahů ročně z důvodu nekvalitní zákaznické péče

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Autor je redaktorem serveru Peníze.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).