Téměř dvě třetiny řidičů mění motorový olej v autě jedenkrát ročně. Ve 47 % případů se rozhodnou nevyměňovat olej sami, ale zajet s autem za tímto účelem do autoservisu. Ve většině případů se ale jedná o autoservis neznačkový. Vyplývá to z průzkumu společnosti Paramo, která je výrobcem olejů značky MOGUL. Při výběru motorového oleje jsou pro Čechy rozhodující především technické parametry, cena a značka výrobku.
Obecně platí, že řidiči by se při vyměňování oleje měli řídit pokyny, které stanovil výrobce daného vozidla a používat proto jen ta maziva, která tyto podmínky splňují. Možná i to je důvod, proč téměř 47 % řidičů svěřuje výměnu oleje autoservisům, většinou neznačkovým. Jen necelá třetina motoristů spoléhá sama na sebe a olej mění vlastnoručně,
říká Petr Kalach, marketingový manažer společnosti Paramo.
Češi nakupují motorové oleje nejčastěji v autoservisech, na čerpacích stanicích a v obchodech s náhradními díly. Za posledních 5 let také vzrůstá počet lidí, kteří nakupují tyto výrobky on-line.
Při výběru je pro 63 % dotázaných rozhodující, jaké má olej technické parametry. U 56 % rozhoduje i cena a u poloviny respondentů i značka výrobku. Polovina Čechů si ochotně připlatí za prémiový olej. Řidiči si ho často spojují s lepšími mazacími schopnostmi při studených startech, prodlouženým servisním intervalem, delší životností a zvýšeným výkonem motoru.