Hlavní navigace

Češi chtějí zboží ve slevě, jinak nenakupují

Sdílet

Arsen Lazarevič 2. 1. 2014

67 % Čechů si zcela zvyklo na slevy a bez nich nenakoupí. Alespoň podle výzkumu společnosti CETELEM. Tento trend potvrzuje také Petr Božoň ze společnosti K Brewery Trade, která vlastní 10 pivovarů.

Potýkáme se s trendem, kdy co se neprodá ve slevě, to se neprodá. Každá druhá láhev piva se na našem trhu prodává v akci, uvedl Božoň. Situace také podle něj zhoršuje nadměrná konkurence řetězců, kteří se slevami přetahují o zákazníky a prohlubují u nich pocit, že sleva je přirozenou součástí nákupu.

Některé zboží výrazně po Vánocích zlevní. Co se vyplatí koupit? Čtěte také: 7 tipů, jak ušetřit na potravinách. Na slevách se často nakupují potraviny. Jak na nich ušetřit? Čtěte více: Jak ušetřit na vánočních nákupech?e: 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 1. 2014 13:26

    P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Cena vyrobku v Nemecku bez slevy = N
    Cena stejneho vyrobku v CR bez slevy = N x 2
    Cena stejneho vyrobku v CR se "slevou" = N x 1.2

    To je opravdu prekvapeni, ze jinak nenakupuji predrazene zbozi.

  • 2. 1. 2014 13:43

    Pavel (neregistrovaný) ---.fel.zcu.cz

    Možná bych dodal ještě:

    Cena před slevou N*k (kde k koreluje reciprocně s k-násobkem slevy)

  • 2. 1. 2014 14:02

    Michal (neregistrovaný) ---.139.broadband2.iol.cz

    Já se tedy vůbec nedivím. Nepatřím sice k těm co neustále vyhledávají co je kde v akci, ale taky se mi nechce kupovat předražené zboží. V podstatě souhlasím s prvním příspěvkem, protože cena po slevě se, dle mého, dostane na normální úroveň, přičemž zboží bez slevy je vyloženě předražené. Ale na rozdíl od komentářů různých ekonomů, kteří mi připadají, že žijí v jiných sférách, si nemyslím, že to způsobili nakupující. Podle mě to způsobily nenažrané řetězce, kde se při zvýšení DPH o 5% zvedaly ceny (dost často v několika krocích) o desítky procent a dostaly se na úrovně, které zákazníci už neakceptovali. Tak to řeší různými akcemi místo aby celkovou cenovou hladinu ve svých obchodech celkově snížili a vykašlali se na neustálé akční slevy.

  • 2. 1. 2014 14:37

    P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Ja uz jsem na tohle pejorativni "Cesi stale nakupuji ve slevach" alergicky, protoze to je jedine kdy se cena dostane na normalni uroven ve srovnani se zememi okolo. Take nevyhledavam slevy, zajima me jen cena bez ohledu na to jestli je se "slevou" nebo ne. Ostatne to ze je cena ve "sleve" nekdy vyssi nez byla tyden predtim bez "slevy", to uz tu taky zname.

    Retezce jsou jiz proflakle. Zrovna nedavno jsem si rikal jak je mozne, ze kilo pomerancu dovezenych ze Spanelska stoji 20 Kc, zatimco jablka z Melnika 43 Kc. Ty jablka uz se jim kazi, tak je ted maji ve "sleve" za 33 Kc (vykupni cena ~12 Kc / kg http://www.vitalia.cz/clanky/ceska-jablka-draha-jablka/).

    Ceny dnes nemaji uz nic spolecneho se skutecnou hodnotou. Stale se jen zkousi, co lide jeste vydrzi.

  • 2. 1. 2014 17:53

    avathar (neregistrovaný) 195.113.197.---

    Aby se kuřecí prsa prodala za 119,- Kč/kilo (dříve normální cena) v akci, musí se na ně napsat cena 189,-Kč/kilo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).