Hlavní navigace

České dráhy utratí 4 miliardy na nové vlaky

Arsen Lazarevič

České dráhy (ČD) chtějí zlepšit komfort v cestování, za nákup nových vlaků pro regionální i dálkovou dopravu chtějí ČD utratit 3,87 miliard Kč. Dráhy plánují nákup minimálně 25 elektrických jednotek v rámci dvouleté rámcové smlouvy, aby byly připravené v případě, že  Ministerstvo dopravy vypíše tendry:

V zásadě se takto snažíme získat náskok a předejít situaci, že kvůli zdlouhavému soutěžení dodavatelů podle zákona o veřejných zakázkách nestihneme dodržet termíny, jako to bylo například v případě soutěže Olomouc – Krnov – Ostrava, uvedl mluvčí ČD Radek Joklík. Vlaky budou sloužit na 5 linkách z Prahy na západ severozápad Čech a spojení Liberce s Pardubicemi a Ústím nad Labem. Nové vlaky také budou nasazené i na tratě z Prahy do Brna přes Českou Třebovou a z Brna do Olomouce přes Břeclav.

České dráhy se také chtějí utkat v soutěži se soukromými dopravci. Ředitel společnosti RegioJet Radim Jančura však vyjádřil obavu, že České dráhy budou na těchto trasách znovu jezdit za dumpingové ceny.

Našli jste v článku chybu?
  • 3. 1. 2014 0:04

    Pavel (neregistrovaný) ---.149.broadband11.iol.cz

    Zajímalo by mě, kdy už vedení ČD pochopí, že to není o nových vagónech, ale o novém přístupu. Před cca 20 lety jsem jezdil pravidelně na lince Plzeň Praha. Vagóny ČD, to byl hnus. Smrádek, špína, v zimě se občas netopilo, v létě bylo horko pokaždé. Občas ale jela souprava z Německa od Mnichova a přestože ty vagóny zvenku vypadaly trošičku starší, uvnitř byl luxus. Koberce, čistá sedadla, vůně, zrcadla a to WC celé v nerezu, čisté s tekoucí teplou(!!) vodou. Ručník a mýdlo bylo samozřejmostí. A jízdenka stála stejně. Je to v lidech. Ne o těch, co kradou hliníkové profily z vagónů ani o těch, co berou statisíce na postech šéfů. Je to i v nás.