Cenu dopravy může e-shop za nepřevzatou zásilku vymáhat zpět

29. 11. 2016

Sdílet

Nakupovat vánoční dárky na e-shopu už je pro některé evergreen. A to i kvůli 14denní lhůtě pro odstoupení od smlouvy. Ta přitom nemusí být všespásná v situaci, kdy si zboží objednáte na dobírku, ale pak objednávku nijak nestornujete a pouze zásilku nepřevezmete.

Pouhé nepřevzetí zásilky bez jakékoliv doprovodné komunikace je velkou chybou. Internetový prodejce takové jednání nemusí vyhodnotit jako vracení zboží v zákonné 14denní lhůtě. Po nějaké době může po kupujícím vymáhat, aby objednané zboží zaplatil a převzal, zdůraznil Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest. Navrácení zakoupené věci ve 14denní lhůtě by podle něj mělo být vždy řádně oznámeno, ať už telefonicky, e-mailem nebo jednoduchým dopisem přiloženým k vracenému zboží.

Kromě toho náklady spojené s navrácení zboží obchodníkovi podle Zeleného nesete jako kupující vy: Obchodník by tyto náklady měl platit, pouze pokud by zákazník před uzavřením kupní smlouvy nebyl řádně informován o povinnosti je uhradit, uvedl s tím, že v praxi e-shopy náklady na dopravu často ale raději nevymáhají.

Možnost odstoupit od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu a bez jakékoli sankce platí pro spotřebitele, tedy nikoli pro podnikatelskou činnost.

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).