Brusel: Koncerny mohou v ČR prodávat nahrážky

6. 1. 2014

Sdílet

Jednotlivé potraviny, například Coca-Cola, káva, čaj či čokoláda, můžou mít v jednotlivých členských zemích EU rozdílnou chuť a složení: Firmy nemají povinnost uvádět na trh totožný výrobek stejné značky ve všech zemích Evropské unie, uvedl Frederic Vincent, mluvčí komisaře pro zdravotnictví a politiku spotřebitele.

Server Sme.sk přitom pomocí testů potvrdil, že pro slovenský, bulharský, maďarský a rumunský trh obsahuje Coca-Cola isoglukózu, v případě českého, německého, polského a rakouského trhu je však dochucená cukrem. Nejde o kvalitu, jde o to, že občas se musí produkty přizpůsobit chuti místních. Každá země má své standardy nasazeny jinak vysoko. I v Evropě najdeme hodně rozdílů v chuti, na které musíme reagovat, uvádí Paul Polman, generální ředitel společnosti Unilever.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Nejčastěji se věnuje tématům z oblasti investování, financí a makroekonomie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).