Ačkoli dovolená je čas relaxace a odpočinku, většina Čechů (60 %) si ji neumí představit bez připojení k internetu. Potřeba být neustále informován o aktuálním dění je tak často silnější než touha po klidu a relaxaci. Vyplynulo to z průzkumu agentury NMS Market Research pro Raiffeisen stavební spořitelnu.
Pro 62 % dotázaných je důležité, aby v místě dovolené byla bezplatná Wi-fi síť. U zahraničního zájezdu na tom dokonce trvá 71 % dotázaných. Pro lidi je důležité zůstat v kontaktu s ostatními, a to i během dovolené. Nejde ale o pouhé získávání informací, souvisí s tím i opačná potřeba dát o sobě vědět a sdílet své zážitky prostřednictvím sociálních sítí či dalších platforem,
říká Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny.
Jako nezbytná se pro velkou část lidí ukázala také klimatizace, tu vyžaduje 53 % lidí, při zahraničním pobytu ji jako důležitou označilo celých 72 % dotázaných.
Zdaleka nejvýznamnějším kritériem při výběru destinace a konkrétní lokality je však jídlo. Pro 85 % respondentů je důležitá možnost nakoupit si potraviny, 81 % hledí i na dostupnost restauračních zařízení. Necelé dvě třetiny lidí, přesněji 64 %, pak chtějí mít na dovolené takové zázemí, aby si mohli sami uvařit. I z tohoto důvodu získává na popularitě ubytování v soukromí typu Airbnb,
dodává Lenka Molnárová.
Naopak večírky a bary pro Čechy důležité nejsou. Pouze 20 % respondentů si dovolenou vybírá i podle variant nočního vyžití. Ještě méně důležitou roli hraje nakupování oblečení. Možnost obohatit svůj šatník během dovolené o nové kousky považuje za významné jen 17 % lidí.