Air Bank je čtvrtou bankou na českém trhu, která zpřístupní internetové bankovnictví svých klientů třetím stranám. Banka v současné době testuje bankovní rozhraní s vybranými partnery.
V tuto chvíli běží zkušební provoz s omezeným počtem partnerů. Během něj chceme vyzkoušet, že vše funguje tak, jak má. Zajímají nás také jejich postřehy. Jakmile pak všechno vyladíme, rozjedeme to ve větším i s dalšími partnery,
říká Jakub Petřina, ředitel produktů a marketingu Air Bank.
V současné době internetové bankovnictví zpřístupnila Česká spořitelna, Fio banka a Banka CREDITAS.
API (Application Programming Interface) je termín pro rozhraní využívané k programování aplikací s využitím přesně definovaných metod komunikace mezi jednotlivými softwarovými komponentami.
V bankovnictví umožňuje připojit aplikace partnerů ke dvěma typům dat. První jsou veřejně dostupná data, jako je umístění bankomatů banky, otevírací doby poboček, mapa výběrových míst či kurzovní lístek.
Druhým typem dat jsou klientská data jako zůstatek na účtu, historie plateb, seznam platebních karet a jejich limitů a podobně.
S přístupem k takovým datům jakékoliv aplikaci musíte dát vždy souhlas vy.
Banka tím reaguje na novou regulaci Evropské unie – PSD 2. Ta začne platit od ledna 2018 a bankám přikazuje zpřístupnit svá data po odsouhlasení klientem třetím subjektům.