Nové banky na našem trhu stále mají velký prostor k růstu. Ve výzkumu, který uspořádala společnost STEM/MARK, údajně o změně banky uvažuje čtvrtina Čechů.
55 % z nich by při založení účtu zavítala k jedné z 5 nových bank: Můžeme říci, že zhruba 60 procent nových klientů k nám přichází z takzvané velké trojky (Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka) a zhruba 75 procent nových klientu k nám přichází z šestice největších bank (Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, GE Money Bank, Raiffeisenbank, UniCredit Bank),
uvedla pro Právo Vendula Žaloudíková z Fio banky.
| Jakou banku by si pro svůj běžný účet nyní klienti zvolili? | ||
| Banka (nové a staré banky) | Průzkum 2013 (květen – červenec) |
Průzkum 2014 (únor – duben) |
|---|---|---|
| Air Bank | 20 % | 24 % |
| Equa bank | 3 % | 4 % |
| Fio banka | 11 % | 14 % |
| mBank | 10 % | 11 % |
| Zuno | 3 % | 2 % |
| CELKEM | 47 % | 55 % |
| Česká spořitelna | 13 % | 11 % |
| ČSOB + Era | 12 % | 8 % |
| Komerční banka | 7 % | 7 % |
| CELKEM | 32 % | 26 % |
| Zdroj: průzkum STEM/MARK , 900 respondentů ve věku 18–60 let, on-line dotazování | ||